تعداد گوشی‌های فعال آیفون اپل در آمریکا از مرز ۱۸۱ میلیون دستگاه گذشت

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط موسسه‌ی CIRP، در پایان فصل مالی که در تاریخ ۲۹ سپتامبر برابر با ۷ مهرماه به پایان رسید، تعداد گوشی‌های هوشمند آیفون اپل فعال در آمریکا از مرز ۱۸۱ میلیون دستگاه گذشت. این رقم، خبر از ۵ میلیون گوشی هوشمند آیفون فعال‌شده‌ی بیشتر نسبت به فصل قبل و رشد ۳ درصد بیشتر در فعال‌سازی گوشی‌های آیفون می‌دهد. با توجه به مبنای رشد سالیانه، افزایش ۱۱ درصدی در تعداد گوشی‌های هوشمند فعال را نشان می‌دهد. 

در حالی که کاهش فعال‌سازی گوشی‌های آیفون در آمریکا برای اپل زیاد جالب نیست؛ اما تعداد دستگاه‌‌های فعال موجود به اپل کمک می‌کند تا بتواند به اهداف خود برای افزایش درآمد از طریق سرویس‌ها و خدمات به رقم ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ دست پیدا کند. این رویکرد، پلتفرم گسترده‌ای برای اپل ایجاد خواهد بود تا بتواند در بخش‌ جدید خود با نام Wearables, Home, and Accessories فروش بیشتری داشته باشد. همانطور که تحلیلگر معروف مورگان استنلی و کتی هوبرتی در Street Insider، برای مشتریان خود یادداشتی منتشر کرده و اعلام کردند که بخش سرویس‌ و خدمات اپل، عامل اصلی  رشد شرکت در ۵ سال آینده خواهد بود و ظرفیت رشد اپل حاصل از فروش گوشی آیفون را نیز از آن خود خواهد کرد. هوبرتی معتقد است که بخش سرویس‌ و خدمات اپل در طی ۵ سال آینده با نرخ رشد ۲۰ درصد روبرو خواهد بود و انتظار می‌رود اپل حاشیه‌ی سود خوبی نیز از طریق این بخش کسب کند. 

براساس آمار منتشر‌شده از سوی CIRP، تعداد گوشی‌های فعال مدل‌های جدید آیفون مانند آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ در آمریکا، به ۴۵ میلیون دستگاه می‌رسد که این رقم، در حدود ۲۵ درصد گوشی‌های آیفون فعال در آمریکا است. از این تعداد، ۲ میلیون دستگاه آیفون XS و آیفون XS Max هستند که در طی ۱۰ روز گذشته در این فصل مالی به‌فروش رفته است. در عین حال، تعداد گوشی‌های فعال آیفون‌ قدیمی‌تر مانند آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس و حتی مدل‌های قدیمی‌تر در حدود ۷۵ میلیون دستگاه است که ۴۱ درصد گوشی‌های فعال آیفون در آمریکا را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود تا با افزایش فروش آیفون XR که قیمت پایین‌تری دارد شاهد جایگزین شدن مدل‌های قدیمی‌تر آیفون باشیم. 

می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که به‌اعتقاد CIRP، انتظار می‌رود همانند زمانی که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به بازار معرفی شدند، شاهد موج جدیدی از ارتقا گوشی‌های آیفون در بازار باشیم. در آن دوره‌ی زمانی در حدود نیمی از گوشی‌های فعال در آمریکا، به مدل‌های جدیدتر آیفون ارتقا پیدا کردند. مایک لوین هم‌بنیانگذار CIRP معتقد است: 

از میان گوشی‌های فعال آیفون، در حدود ۷۵ میلیون گوشی هوشمند، مدل‌های سه سال قبل یا قدیمی‌تر هستند. این گوشی‌های آیفون، تاثیر معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را به بازار نشان می‌دهند که در عرض چهار سال فرم فکتور جدیدی را از خود به بازار نشان دادند. همچنین از بین این تعداد آیفون‌های فعال، بخشی نیز مربوط به آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس می‌شود که در حدود سه سال قبل به بازار عرضه شده‌اند. به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا با معرفی آیفون XR با ابعادی متناسب و مشخصاتی مشابه جدیدترین محصولات خود از جمله آیفون XS و آیفون XS Max که قیمتی مناسب هم دارد، مجددا موج جدیدی از ارتقا گوشی‌های هوشمند آیفون خود را نشابه زمانی که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به بازار معرفی شد، ایجاد کند.  در آن زمان، بیش از نیمی از گوشی‌های آیفون عاف در عرض یک سال ارتقا پیدا کردند.

داده‌های مطرح‌شده توسط CIRP، در نتیجه‌ی بررسی اماری روی بیش از ۵۰۰ مشتری اپل در آمریکا است که از اول ماه اکتبر تا ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این مشتریان در بازه‌ی زمانی ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۸، آیفون، آیپد یا مک خریداری کرده‌اند. 

 

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش